System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Biznes

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania uruchomić, aby klient chciał być ze mną jak najdłużej?

Poznaj LTV klienta

Pierwszym krokiem jest określenie LTV klienta (customer lifetime value). Jest to podstawowy wskaźnik, który mówi, ile zarabiam na danym kliencie.

Wzorów na wyliczenie wskaźnika LTV w internecie można spotkać wiele. Jeśli ten temat jest dla Ciebie nowy, proponuję skupić się na najbardziej podstawowej wersji, w której bierzesz pod uwagę wartości wszystkich transakcji danego klienta od początku współpracy oraz średnią marżę na produktach.

Przykład: Prowadzisz sklep z ubraniami i klient zrobił u Ciebie 3 zakupy na łączną kwotę 1000 zł, po czym zrezygnował z dalszych zakupów. Przyjmijmy, że Twoja średnia marża to 15%. W tym przypadku LTV dla tego klienta wynosi 150 zł. Jeśli koszt pozyskania takiego klienta wyniesie poniżej tej kwoty, to jesteś na plus. Jeśli wydasz na klienta więcej, jesteś na minusie.

Dlaczego LTV jest tak ważne?

Im dłuższy jest cykl życia klienta w Twoim sklepie i im większa wartość wnosi, tym większe przychody osiąga firma. Dlatego śledzenie i poprawianie LTV zapewnia większe przychody.

  • Większe LTV to większe przychody

LTV identyfikuje konkretnych klientów, którzy przynoszą największe przychody Twojej firmie. Dzięki temu możesz im zaoferować dodatkową wartość, starać się ich przywiązywać do swojego sklepu a przez to powodować iż będą z Tobą na dłużej.

  • Znajomość LTV pomoże zidentyfikować problemy sprzedażowe

Jeśli przyjrzysz się LTV, możesz zidentyfikować wszelkie niepokojące trendy i wymyślić działania, aby je rozwiązać. Na przykład: jeśli uważasz, że LTV jest stale niski, możesz pracować nad optymalizacją strategii obsługi klienta lub programu lojalnościowego, aby lepiej odpowiadać potrzebom klientów. Wiesz, którzy klienci u Ciebie mają najwyższy LTV? Możesz zweryfikować jakimi kanałami ich pozyskałeś, czym się charakteryzują i uruchomić działania marketingowe, które będą pozyskiwać podobnych klientów do tych z najwyższym LTV.

  • Zwiększenie LTV może pomóc w obniżeniu kosztów pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie nowych klientów może być kosztowne. Jak napisano artykule The European Business Review , pozyskanie nowego klienta jest zazwyczaj pięć razy droższe niż utrzymanie go. Duzo taniej jest pracować nad własną bazą niż pozyskiwać nowych klientów. Masz już zweryfikowanych klientów, wiesz czy płacą w terminie oraz, jak bardzo są roszczeniowi? W przypadku nowych, zawsze są jakieś znaki zapytania i ryzyko.

Jak poprawić LTV?

  • Poznaj opinie klientów

Wiedza o tym, jak Twoi obecni klienci myślą o Twoich usługach i produktach, jest szczególnie ważna, jeśli chcesz zachęcić ich do powrotu. Wykorzystaj opinie klientów, aby zrozumieć, co im się podoba i co możesz poprawić.

  • Komunikuj się i mów co u Ciebie 

Nie pozwól swoim poprzednim klientom zapomnieć o Tobie i Twoich produktach. Jeśli od jakiegoś czasu nie masz żadnej interakcji z klientem, bądź proaktywny i wyślij mu e-mail przypominający o swoich okazjach.

  • Nagradzaj za lojalność

Nagradzanie klientów za ich lojalność to doskonały sposób na zachęcenie ich do powracania do Ciebie. Jednym ze sprawdzonych sposobów nagradzania jest kafeteria, o której piszemy poniżej. Dlaczego? Bo to klient sam decyduje, co jest dla niego benefitem a nie Ty. To czy dany benefit ma wartość dla odbiorcy, jest kluczowe w utrzymaniu klienta i wzroście średniego LTV w Twoim sklepie. 

Kafeteria idealnym sposobem na wzrost średniego LTV w Twoim sklepie?

  • Dlaczego punktowy program lojalnościowy się nie sprawdza?

Większość z nas miała już przyjemność spotkania się z programami lojalnościowymi. Czy to spotkanie pozostawiło za sobą miłe wrażenie? Nie zawsze. Główny zarzut, dotyczy tego, że klient długo zbiera punkty, ma ich kilka tysięcy i kiedy w końcu chce je wymienić, to okazuje się że może za nie dostać długopis lub hot-doga… A przecież o to chodzi, aby Twój klient od razu dostrzegł wartość i mógł z niej skorzystać. Skorzystać tu i teraz.

  • Dlaczego system kafeteryjny się sprawdza?

Istotą systemów kafeteryjnych jest stworzenie klientowi możliwości wyboru benefitów  oraz  możliwości skorzystania z nich. Pozwalając wybrać klientom to, co dla nich najważniejsze, Ty dostosowujesz się do ich potrzeb.  Właśnie tak powinien działać dobry system kafeteryjny. Klient spełnia warunki promocyjne w danym sklepie i od razu nabywa prawo do nagrody i możliwość skorzystania z niej tu i teraz.

System kafeteryjny EasyPartnering

Rozwiązanie, które proponujemy to wykorzystanie systemu kafeteryjnego w służbie LTV. W  jaki sposób?

Chciałabyś, aby klient robił u Ciebie zakupy co najmniej raz w miesiącu za min. 200 zł? Znasz swoją marżę i wiesz, ile dzięki temu zarobisz. Zaproponuj mu, iż jeśli zrobi zakupy otrzyma od Ciebie dostęp do kafeterii i od razu będzie mógł wybrać dla siebie nagrodę – miesięczny dostęp do takich serwisów jak: Newsweek, Forbes, Legimi, Audioteka albo Supermemo.

To nie wszystko.

Jeśli w kolejnym miesiącu dokona ponownie zakupów za kwotę min. 200 zł to zachowa dostęp do tego benefitu. Wybrana usługa będzie aktywna dla klienta, tak długo, jak spełnia warunki, które zostały zdefiniowane przez Ciebie. Jeśli klient robi regularne zakupy w sieci, ale w praktyce wybiera różnych dostawców, to jest idealne rozwiązanie, aby wybierał właśnie Ciebie. Jest to pierwsza bardzo mocna korzyść. Wygrywasz z konkurencją oferując coś więcej. Nasze bonusy są tak skonstruowane, że mają wartość dla klienta niezależnie jak długo z nich korzysta.

Przykład: Twoi klienci lubią czytać i wybierają dostęp do Legimi. Legimi to miejsce w którym znajdą ponad  66 000 ebooków! Jest w czym wybierać. Skoro lubię czytać, to po skończeniu jednej książki wybieram następną. Dzięki temu, że Ty oferujesz w swoim sklepie ofertę kafeteryjną mam do nich ciągły dostep. Przez kolejne i kolejne miesiące. Tak długo, jak spełniam warunki promocyjne.

Drugim istotnym elementem, na który wpływa system kafeteryjny jest wartość koszyka i jej wzrost. Ustawiłeś warunki promocji, tak aby otrzymać benefity z kafeterii należy zrobić zakupy za 150 zł. Klient zwykle ma koszyki w przedziale 120 zł – 140 zł. Czy dołoży do koszyka jeszcze jakiś produkt aby spełnić warunki promocji i otrzymać dostęp do kafeterii? Nasze doświadczenia pokazują, iż dla części osób jest to atrakcyjne rozwiązanie.

Jak to będzie w Twoim przypadku? W Twoim sklepie? Zachęcamy, aby przetestować i samemu wyrobić sobie zdanie. Nie musisz się martwić zaawansowaną integracją czy kosztami związanymi z adaptacją kafeterii do swojego sklepu. Nasza propozycja nie wiąże się z żadnym zaawansowanym wdrożeniem (bazujemy na mailach), a w ramach współpracy zapewniamy nie tylko zarządzanie cyklem życia benefitów (wysyłka i dezaktywacja kodów, kwestie prawne), ale również możemy aktywizować klienta do zakupów (maile przypominające), aby utrzymał dany benefit w kolejnych miesiącach.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij proste zgłoszenie, a wyślemy Ci bezpłatnie informację jak wykorzystać kafeterię do zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie.

Ostatnie wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

Pozostałe wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

czytaj dalej
5 must have dobrego sklepu internetowego

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

11 + 14 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054