Top 3 książki o marketingu i nie tylko, które musisz przeczytać, jeśli chcesz rozwinąć swój biznes

Biznes

Żadna książka nie zagwarantuje Ci, że odniesiesz sukces w biznesie, a zwłaszcza w e-commerce. Zawsze jednak warto sięgać po inspirujące lektury i uczyć się na cudzych błędach, oszczędzając sobie rozczarowań i bolesnych nauczek. Do których książek warto zajrzeć, zwłaszcza jeśli dopiero startujesz?

Lektura obowiązkowa, w której … nie ma mowy o marketingu

Stephen R. Covey „7 nawyków skutecznego działania” – powiedzieć o tej książce „pomnik”, to nic nie powiedzieć. Światowy bestseller z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy, cytowany w tysiącach publikacji i wystąpień na całym świecie. Co zawiera? Opisy 7 nawyków, które – o ile wykażesz się konsekwencją – zmienią każdą sferę Twojego życia na lepsze. Po lekturze zaczniesz zwracać uwagę na… codzienność. Masz czas na odpoczynek? Jadasz regularnie? Spędzasz czas z najbliższymi? To także wpływa na to, czy osiągasz sukcesy w biznesie. W największym skrócie – książka Coveya zawiera wskazówki prowadzące do bardziej satysfakcjonującego życia. Mimo upływu lat nadal uchodzi za jedną z najważniejszych książek dla każdego, kto stawia na rozwój osobisty i zawodowy.

’Game changer’ świata marketingu

Strategia Błękitnego Oceanu” Chan Kim i Renee Mauborgne krótko po wydaniu w 2005 roku zmieniła na zawsze paradygmat myślenia biznesowego. Większość przedsiębiorstw na świecie realizuje strategię czerwonego oceanu. Cechuje się ona się permanentną rywalizacją, wolą wyeliminowania konkurencji za wszelką cenę i zażartą walką o przetrwanie. Jej przeciwieństwo to strategia błękitnego oceanu, w której sposobem na konkurencję jest… zaprzestanie prób jej pokonania. Zamiast wykrwawiać się, walcząc o swój kawałek tortu, po prostu… rozejrzyj się za innym tortem albo zrób własny. Autorzy przeanalizowali przeszło 150 strategicznych decyzji biznesowych z 30 branż na przestrzeni stu lat, więc wiedzieli, co proponują. Lektura obowiązkowa, dla tych, którzy tworzą strategie rozwoju firmy bazującej na innowacjach.

E-biznesu ewangelista znad Wisły
Maciej Dutko „Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament”. Zaskoczenie? Zdziwisz się, jak wiele wartościowych pozycji na temat digital marketingu i handlu w internecie wyszła spod piór rodaków. Być może jesteśmy w światowej czołówce, tylko zbyt rzadko są tłumaczone na obce języki. W tej książce branża e-commerce została skrupulatnie przeanalizowana i dosłownie rozłożona na części pierwsze. Przykładowe zagadnienia: co trzeba wiedzieć o customer service, SEO, analizie konkurencji bądź obsłudze zwrotów. Praktyczne wskazówki znajdziesz właśnie w zbiorze artykułów pod redakcją Macieja Dutko, biznesmena, audytora i szkoleniowca. Książka zdobyła prestiżową nagrodę Economicus dla najlepszego poradnika ekonomicznego, przyznawaną przez „Gazetę Prawną” i kapitułę złożoną z wybitnych polskich ekonomistów. Prowadzisz biznes w sieci? Sprawdź, czy aby na pewno wiesz już wszystko 🙂

Podsumowując – wśród nawyków skutecznego działania wyrób także przeznaczanie codziennie przynajmniej 30 minut na lekturę. Niekoniecznie stricte biznesową, natomiast zawsze powinna wspierać Twój rozwój. To konieczne, żeby pewnego dnia stworzyć coś, co zmieni na lepsze polski i światowy e-biznes. Polecone książki już teraz możesz łapać na Legimi.pl. Wprawdzie trzy lektury nie zrobią z Ciebie Jeffa Bezosa, ale od czegoś trzeba zacząć, prawda? Możesz także podarować swoim klientom bonus od legimi.pl: 3, 6 albo 12 miesięcy dostępu do 60 000 e-booków i audiobooków. Jak? Załóż konto, stwórz kampanie sprzedażową w swoim sklepie, w której klient po zakupie otrzyma od Ciebie bonus – dostęp do legimi.pl na wybrany okres. 

Ostatnie wpisy

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

Najlepsze przykłady kampanii cross marketingowych [case study Creamy]

Twoi potencjalni klienci to osoby świadome, ceniące jakość i bogatą ofertę? Podnieś jej wartość dzięki kuponom od partnerów i zarabiaj więcej. Przeczytaj o przykładach efektywnej współpracy partnership-marketingowej, zawiązanej na EasyPartnering.pl Dobór odpowiedniego...

Pozostałe wpisy

Czym jest cross marketing i dlaczego go potrzebujesz?

Czym jest cross marketing i dlaczego go potrzebujesz?

Czego potrzebuje każda firma działająca w e-commerce, aby odnieść sukces? Konwersji, opinii zadowolonych klientów i stałego napływu nowych. Ten ostatni jest największym wyzwaniem. Jak mu podołać? Przeczytaj! W docieraniu do potencjalnych klientów i przekonywaniu ich...

czytaj dalej
Jak zwiększyć sprzedaż nie obniżając ceny?

Jak zwiększyć sprzedaż nie obniżając ceny?

Kiedy wyniki sprzedaży są poniżej oczekiwań, pojawia się pokusa obniżenia ceny. Wiesz wprawdzie, że to droga donikąd, bo jeśli koszty pozostają na stałym poziomie, po prostu zarabiasz mniej, ale i tak godzisz się na to, mając nadzieję na przetrwanie spadku popytu. Czy...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

5 + 7 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054