5 must have dobrego sklepu internetowego

Biznes

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed ekranem monitora to nie tylko wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom, ale i w większości przypadków – konieczność, podyktowana zmianami nawyków konsumenckich, skutecznie wypracowanych w czasach pandemii.

Jakie aspekty musisz wziąć pod uwagę podczas zakładania sklepu internetowego, by wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści? Przede wszystkim musisz zadbać o zadowolenie klientów i ich… komfort. Przypominamy, że dokonują zakupów w Twoim sklepie zasiadając w wygodnym fotelu, więc poprzeczka jest postawiona naprawdę wysoko.

Sprawdź 5 must have, jakie musi zawierać Twój sklep internetowy, by generować jak największą sprzedaż:

1. Liczy się pierwsze wrażenie, czyli zadbaj o User Experience

Przede wszystkim musimy ułatwić klientowi cały proces znajdowania, wybierania, a na końcu kupowania. Uproszczenie tej ścieżki do minimum – czyli redukcja liczby niepotrzebnych kliknięć (choćby tych, dokonywanych na wyłączaniu nachalnych pop-upów), zadbanie o to, by proces był intuicyjny, a wszystkie cenne elementy takie jak: koszyk, zakładka z informacjami kontaktowymi czy lista menu lub nawet klikalne logo znalazły się w powszechnie znanych miejscach. Im bardziej logiczna, a często powtarzalna droga do dokonania zakupu, tym lepiej – optymalny proces nie powinien wymagać więcej niż 4 działań.

Warto poruszyć tutaj również temat szybkości strony oraz dostosowania jej do urządzeń mobilnych, z których coraz częściej korzystamy, dokonując zakupów w sieci. Dbając o to, by zakupy przebiegały sprawnie, musimy dopasować stronę do rozmaitych sposobów jej użytkowania. Długi czas ładowania kolejnych kart z pewnością skutecznie odstraszy niedjednego niecierpliwego klienta. W końcu zakupy online wybieramy właśnie po to, by ograniczyć czas spędzany na dojazdach do sklepów i stania w kolejkach. Szybkość strony ma  być odpowiedzią na ten problem.

2. Pozwól klientowi wyszukać dokładnie to, czego potrzebuje

Gdy nasz klient zapoznał się już ze stroną, warto będzie pomóc mu w znalezieniu odpowiednich produktów, dopasowanych do jego potrzeb. Najlepsze sklepy internetowe oferują pomoc w postaci wyszukiwarek, które nie tylko znajdą idealny produkt po jego tytule, ale również po słowach kluczowych. Warto wziąć pod uwagę fakt, że większość użytkowników woli używać wyszukiwarki na stronie, niż szukać produktu poprzez drzewo kategorii.

3. Poświęć czas na przygotowanie regulaminu sklepu

Choć regulaminy zazwyczaj czytane są przez mniejszość niż większość konsumentów, przygotowanie takiego dokumentu i umieszczenie go na stronie jest nie tylko obowiązkiem, ale i zabezpieczeniem – ma on za zadanie chronić nie tylko sklep, ale i Twoich klientów. Warto przygotować regulamin profesjonalnie i zawrzeć w nim informacje takie jak: rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, informacje na temat płatności za zakupiony towar oraz warunki odstąpienia od umowy i szczegóły dotyczące gwarancji. Posiadanie regulaminu nie tylko uchroni Cię przed karami nakładanymi przez UOKiK, lecz również pomoże klientom znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania, chociażby w przypadku dokonywania zwrotów towaru.

4. Poinformuj o polityce prywatności

Kolejnym ważnym dokumentem, który należy umieścić na stronie jest ten, informujący o sposobie gromadzenia i przetwarzania danych osobowych. Dokonując zakupów w każdym sklepie internetowym podajemy dane umożliwiające chociażby wysyłkę towaru. Firma musi jednak jasno zakomunikować w jakim celu dokładnie są one przetwarzane. Polityka prywatności może być odrębnym dokumentem, lecz niektóre sklepy ujmują ją również wewnątrz regulaminu. Poza samą formą, najważniejsze jest to, by o niej nie zapominać. 

5. Wyciągnij pomocną dłoń… czyli waga sprawnego supportu

Mimo że strona została już udoskonalona do perfekcji podczas zakupów pojawił się nieznany problem? Zdarza się – bądź jednak gotowy na przyjęcie informacji zwrotnej o tym fakcie, a co ważniejsze – wesprzyj klienta w takim momencie. Wprowadzenie m.in. live chatów, poprzez które użytkownik może skontaktować się z supportem to ciekawe i pomocne rozwiązanie. 

Czy możesz zrobić coś jeszcze, by zwiększyć zadowolenie klientów?

Gdy udało Ci się już dostosować wygląd strony i zadbać o to, by cały proces zakupowy przebiegał bezbłędnie, możesz zastanowić się nad tym jakie elementy wprowadzić dodatkowo, by “dopieścić” swoich klientów poprzez drobne niespodzianki. Wzbudź w nich potrzebę… skorzystania z wyjątkowej okazji, która jest ograniczona czasowo. Przekonaj ich, że zwiększając wartość koszyka umożliwiają zagwarantowanie sobie darmowej dostawy lub otrzymania bonusów. 

Interesujące oferty rabatowe możesz znaleźć np. w aplikacji Easy Partnering, dzięki której możesz nawiązać współpracę na zasadzie marketingu partnerskiego z innymi firmami. Zagwarantowanie klientom dodatkowych korzyści w postaci takiego prezentu to strzał w dziesiątkę! Zapoznaj się z ofertą Easy Partnering i wzbogać swój sklep internetowy, by doświadczenia użytkownika były nie tylko pozytywne, ale i doskonałe.

Ostatnie wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania...

Pozostałe wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

14 + 3 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054