Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Biznes

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet najbardziej zagorzali zwolennicy zakupów offline musieli się otworzyć na zamówienia w sieci. 

Ciekawe zjawisko obserwujemy w obszarze sprzedaży kawy i akcesoriów do niej. 

To nie tylko zwiększenie ilości zamówień to zmiana przyzwyczajeń tysięcy ludzi i przyspieszenie rozwoju nowego trendu, jakim jest parzenie kawy specialite w naszych domach. Wraz z wprowadzeniem pracy oraz nauki zdalnej zmalało znaczenie wielu kategorii produktowych, zwiększyła się natomiast całkowita sprzedaż artykułów spożywczych (o 12%) oraz artykułów do parzenia kawy (o 11%) – możemy przeczytać w raporcie dotyczący przyszłości sprzedaży kawy on-line opublikowanym na portalu EWP.pl

Jak zatem wygląda rynek sprzedaży kawy w Polsce?

Według raportu INSE Research „Rynek kawy”, sporządzonego w 2020 roku, ponad 80% Polaków deklaruje, że pija kawę regularnie, przy czym 60% respondentów sięga po nią codziennie. Przeciętny mieszkaniec Polski wypija rocznie około 95 litrów tego napoju, co odpowiada ilości około 2,5 kg ziaren. Natomiast wartość rynku kawy w Polsce szacuje się na około 6 mld zł

Liczby mówią za siebie, rynek jest duży i systematycznie się powiększa a pandemia przyspieszyła pewne procesy.  Skoro konsumenci nabyli już specjalistyczny sprzęt do parzenia kawy w domu, nic nie wskazuje na to, że mimo ponownego otwarcia punktów gastronomicznych, mieliby zrezygnować z używania go. Działając w branży, gdzie zakupy są powtarzalne a konkurencja jest duża warto położyć szczególny nacisk na budowanie relacji i lojalizowanie klientów.

Co możesz zrobić, aby wdrożyć dobre zmiany lojalizujące w swoim biznesie e-commerce? 

Poza absolutnym priorytetem skierowanym na obsługę klienta, oferuj konsumentom spersonalizowane treści i rekomendacje produktów, które są dostosowane do jego preferencji. Zaoferuj mu benefity wynikające z zakupów u Ciebie. Dziś darmowa dostawa i zniżki na kolejne zakupy w Twoim sklepie to często za mało, aby wyróżnić się na tle konkurencji. 

Kiedy trudno jest konkurować ceną a rynek jest rozległy może pomóc niestandardowe działanie. Warto pomyśleć o tak skonstruowanym programie lojalnościowym , który wybór bonusu pozostawia po stronie klienta. Wtedy to klient decyduje, co tak naprawdę jest mu potrzebne a Ty nie ryzykujesz nietrafionych działań marketingowych oraz niepotrzebnych kosztów promocji. 

W kawiarniach stacjonarnych nadal popularny jest system nagradzania za każdy zakup , tak aby uzyskać wystarczająca ilośc punktów i otrzymać kolejną kawę gratis. W ostatnich latach ten system przeniósł się do aplikacji mobilnych, ale zasada jego działania jest taka sama. 

W Biznesie on-line stwórz taki program lojalnościowy, w którym to klient decyduje, z jakiego bonusu chce skorzystać. Możesz to zrobić dając mu dostęp do kafeterii, w której może sam wybrać prezent spośród dostępnych bonusów. Takie rozwiązanie nie wymaga zaawansowane wdrożenia, jest czytelne dla klienta a jego realizacja opiera się o proste zasady. Jeśli interesuje Cię jak może działać taki system zajrzyj tu.

Ostatnie wpisy

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania...

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

Pozostałe wpisy

5 must have dobrego sklepu internetowego

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

7 + 8 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054