Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Biznes

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet najbardziej zagorzali zwolennicy zakupów offline musieli się otworzyć na zamówienia w sieci. 

Ciekawe zjawisko obserwujemy w obszarze sprzedaży kawy i akcesoriów do niej. 

To nie tylko zwiększenie ilości zamówień to zmiana przyzwyczajeń tysięcy ludzi i przyspieszenie rozwoju nowego trendu, jakim jest parzenie kawy specialite w naszych domach. Wraz z wprowadzeniem pracy oraz nauki zdalnej zmalało znaczenie wielu kategorii produktowych, zwiększyła się natomiast całkowita sprzedaż artykułów spożywczych (o 12%) oraz artykułów do parzenia kawy (o 11%) – możemy przeczytać w raporcie dotyczący przyszłości sprzedaży kawy on-line opublikowanym na portalu EWP.pl

Jak zatem wygląda rynek sprzedaży kawy w Polsce?

Według raportu INSE Research „Rynek kawy”, sporządzonego w 2020 roku, ponad 80% Polaków deklaruje, że pija kawę regularnie, przy czym 60% respondentów sięga po nią codziennie. Przeciętny mieszkaniec Polski wypija rocznie około 95 litrów tego napoju, co odpowiada ilości około 2,5 kg ziaren. Natomiast wartość rynku kawy w Polsce szacuje się na około 6 mld zł

Liczby mówią za siebie, rynek jest duży i systematycznie się powiększa a pandemia przyspieszyła pewne procesy.  Skoro konsumenci nabyli już specjalistyczny sprzęt do parzenia kawy w domu, nic nie wskazuje na to, że mimo ponownego otwarcia punktów gastronomicznych, mieliby zrezygnować z używania go. Działając w branży, gdzie zakupy są powtarzalne a konkurencja jest duża warto położyć szczególny nacisk na budowanie relacji i lojalizowanie klientów.

Co możesz zrobić, aby wdrożyć dobre zmiany lojalizujące w swoim biznesie e-commerce? 

Poza absolutnym priorytetem skierowanym na obsługę klienta, oferuj konsumentom spersonalizowane treści i rekomendacje produktów, które są dostosowane do jego preferencji. Zaoferuj mu benefity wynikające z zakupów u Ciebie. Dziś darmowa dostawa i zniżki na kolejne zakupy w Twoim sklepie to często za mało, aby wyróżnić się na tle konkurencji. 

Kiedy trudno jest konkurować ceną a rynek jest rozległy może pomóc niestandardowe działanie. Warto pomyśleć o tak skonstruowanym programie lojalnościowym , który wybór bonusu pozostawia po stronie klienta. Wtedy to klient decyduje, co tak naprawdę jest mu potrzebne a Ty nie ryzykujesz nietrafionych działań marketingowych oraz niepotrzebnych kosztów promocji. 

W kawiarniach stacjonarnych nadal popularny jest system nagradzania za każdy zakup , tak aby uzyskać wystarczająca ilośc punktów i otrzymać kolejną kawę gratis. W ostatnich latach ten system przeniósł się do aplikacji mobilnych, ale zasada jego działania jest taka sama. 

W Biznesie on-line stwórz taki program lojalnościowy, w którym to klient decyduje, z jakiego bonusu chce skorzystać. Możesz to zrobić dając mu dostęp do kafeterii, w której może sam wybrać prezent spośród dostępnych bonusów. Takie rozwiązanie nie wymaga zaawansowane wdrożenia, jest czytelne dla klienta a jego realizacja opiera się o proste zasady. Jeśli interesuje Cię jak może działać taki system zajrzyj tu.

Ostatnie wpisy

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

Najlepsze przykłady kampanii cross marketingowych [case study Creamy]

Twoi potencjalni klienci to osoby świadome, ceniące jakość i bogatą ofertę? Podnieś jej wartość dzięki kuponom od partnerów i zarabiaj więcej. Przeczytaj o przykładach efektywnej współpracy partnership-marketingowej, zawiązanej na EasyPartnering.pl Dobór odpowiedniego...

Pozostałe wpisy

Czym jest cross marketing i dlaczego go potrzebujesz?

Czym jest cross marketing i dlaczego go potrzebujesz?

Czego potrzebuje każda firma działająca w e-commerce, aby odnieść sukces? Konwersji, opinii zadowolonych klientów i stałego napływu nowych. Ten ostatni jest największym wyzwaniem. Jak mu podołać? Przeczytaj! W docieraniu do potencjalnych klientów i przekonywaniu ich...

czytaj dalej
Jak zwiększyć sprzedaż nie obniżając ceny?

Jak zwiększyć sprzedaż nie obniżając ceny?

Kiedy wyniki sprzedaży są poniżej oczekiwań, pojawia się pokusa obniżenia ceny. Wiesz wprawdzie, że to droga donikąd, bo jeśli koszty pozostają na stałym poziomie, po prostu zarabiasz mniej, ale i tak godzisz się na to, mając nadzieję na przetrwanie spadku popytu. Czy...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

4 + 14 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054