Top 3 książki o marketingu i nie tylko, które musisz przeczytać, jeśli chcesz rozwinąć swój biznes

Biznes

Żadna książka nie zagwarantuje Ci, że odniesiesz sukces w biznesie, a zwłaszcza w e-commerce. Zawsze jednak warto sięgać po inspirujące lektury i uczyć się na cudzych błędach, oszczędzając sobie rozczarowań i bolesnych nauczek. Do których książek warto zajrzeć, zwłaszcza jeśli dopiero startujesz?

Lektura obowiązkowa, w której … nie ma mowy o marketingu

Stephen R. Covey „7 nawyków skutecznego działania” – powiedzieć o tej książce „pomnik”, to nic nie powiedzieć. Światowy bestseller z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy, cytowany w tysiącach publikacji i wystąpień na całym świecie. Co zawiera? Opisy 7 nawyków, które – o ile wykażesz się konsekwencją – zmienią każdą sferę Twojego życia na lepsze. Po lekturze zaczniesz zwracać uwagę na… codzienność. Masz czas na odpoczynek? Jadasz regularnie? Spędzasz czas z najbliższymi? To także wpływa na to, czy osiągasz sukcesy w biznesie. W największym skrócie – książka Coveya zawiera wskazówki prowadzące do bardziej satysfakcjonującego życia. Mimo upływu lat nadal uchodzi za jedną z najważniejszych książek dla każdego, kto stawia na rozwój osobisty i zawodowy.

’Game changer’ świata marketingu

Strategia Błękitnego Oceanu” Chan Kim i Renee Mauborgne krótko po wydaniu w 2005 roku zmieniła na zawsze paradygmat myślenia biznesowego. Większość przedsiębiorstw na świecie realizuje strategię czerwonego oceanu. Cechuje się ona się permanentną rywalizacją, wolą wyeliminowania konkurencji za wszelką cenę i zażartą walką o przetrwanie. Jej przeciwieństwo to strategia błękitnego oceanu, w której sposobem na konkurencję jest… zaprzestanie prób jej pokonania. Zamiast wykrwawiać się, walcząc o swój kawałek tortu, po prostu… rozejrzyj się za innym tortem albo zrób własny. Autorzy przeanalizowali przeszło 150 strategicznych decyzji biznesowych z 30 branż na przestrzeni stu lat, więc wiedzieli, co proponują. Lektura obowiązkowa, dla tych, którzy tworzą strategie rozwoju firmy bazującej na innowacjach.

E-biznesu ewangelista znad Wisły
Maciej Dutko „Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament”. Zaskoczenie? Zdziwisz się, jak wiele wartościowych pozycji na temat digital marketingu i handlu w internecie wyszła spod piór rodaków. Być może jesteśmy w światowej czołówce, tylko zbyt rzadko są tłumaczone na obce języki. W tej książce branża e-commerce została skrupulatnie przeanalizowana i dosłownie rozłożona na części pierwsze. Przykładowe zagadnienia: co trzeba wiedzieć o customer service, SEO, analizie konkurencji bądź obsłudze zwrotów. Praktyczne wskazówki znajdziesz właśnie w zbiorze artykułów pod redakcją Macieja Dutko, biznesmena, audytora i szkoleniowca. Książka zdobyła prestiżową nagrodę Economicus dla najlepszego poradnika ekonomicznego, przyznawaną przez „Gazetę Prawną” i kapitułę złożoną z wybitnych polskich ekonomistów. Prowadzisz biznes w sieci? Sprawdź, czy aby na pewno wiesz już wszystko 🙂

Podsumowując – wśród nawyków skutecznego działania wyrób także przeznaczanie codziennie przynajmniej 30 minut na lekturę. Niekoniecznie stricte biznesową, natomiast zawsze powinna wspierać Twój rozwój. To konieczne, żeby pewnego dnia stworzyć coś, co zmieni na lepsze polski i światowy e-biznes. Polecone książki już teraz możesz łapać na Legimi.pl. Wprawdzie trzy lektury nie zrobią z Ciebie Jeffa Bezosa, ale od czegoś trzeba zacząć, prawda? Możesz także podarować swoim klientom bonus od legimi.pl: 3, 6 albo 12 miesięcy dostępu do 60 000 e-booków i audiobooków. Jak? Załóż konto, stwórz kampanie sprzedażową w swoim sklepie, w której klient po zakupie otrzyma od Ciebie bonus – dostęp do legimi.pl na wybrany okres. 

Ostatnie wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania...

Pozostałe wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

czytaj dalej
5 must have dobrego sklepu internetowego

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

6 + 11 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054