Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w 6 krokach, nie inwestując w reklamy?

Biznes

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, chce możliwie szybko zwiększyć sprzedaż. Sposobów jest niemało, zaczynając od zadbania o czytelny wygląd i intuicyjną obsługę, aż po kardynalne zmiany w strategii marketingowej. Od czego musisz zacząć, zanim wydasz pierwszą złotówkę na reklamę?

Podnieś jakość contentu

To, co widać w sklepie lub na Twoim blogu, decyduje o zaufaniu odbiorcy, a co za tym idzie, wpływa na decyzje zakupowe. Zawartość Twojej strony nie musi składać się z artykułów naukowych, niemniej powinna się profesjonalnie prezentować, skutecznie przedstawiać ofertę i wyrażać osobowość marki. Dlatego trzeba, co pewien czas, porównywać swoje treści z tym, co zamieszcza konkurencja, a także czy dorównują one poziomem  publikacjom w największych serwisach. Marcus Sheridan w „Co chce wiedzieć klient” dowodzi, że 70% decyzji zakupowych zapada, zanim klient zacznie rozmowę z firmą*. Poznają wiele dostępnych w sieci opinii, rankingów i porównań, zanim w jakikolwiek sposób skontaktują się z Tobą. A kiedy to nastąpi i w Twojej witrynie nie znajdą odpowiedzi na swoje pytania, niechybnie poszukają ich u konkurencji.

Wykorzystuj cross-selling

W największym skrócie – maksymalizację zysku. Cross-selling polega na dodaniu do Twojej oferty produktów, które ją uzupełniają. Cross-selling zwiększa sprzedaż także dzięki dołączaniu do oferty kuponów rabatowych na produkty lub usługi oferowane przez inną firmę. Gdzie szukać możliwości takiej współpracy? Taki „bank partnerstw” marketingowych – EasyPartnering.pl – działa już od września 2021. To nowość na polskim rynku, niemniej dała się poznać jako innowacyjne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększania liczby koszyków zakupowych.

Tworząc inne przedsięwzięcie e-commerce, szukaliśmy ze wspólnikami rozwiązania, które pozwoli w prosty sposób zwiększyć liczbę koszyków. Pomyśleliśmy, że trzeba do samej oferty dodać wartość, która przyjemnie zaskoczy naszych klientów. Na przykład, coś, co pomaga uatrakcyjnić zakup. Szukaliśmy działań, które pasują do naszej grupy odbiorców. Wyzwaniem okazała się czasochłonność tego procesu. Jednorazowe przeprowadzenie promocji cross marketingowej wymagało od nas wiele pracy. Od pozyskania partnera, przez zaplanowanie kampanii, wdrożenie jej, po późniejsze rozliczenie. Takie działania pochłaniają mnóstwo czasu. Dlatego wymyśliliśmy, jak je zautomatyzować i stworzyliśmy Easy Partnering. To pierwsza platforma łączącą w prosty i szybki sposób firmy, które chcą wspierać się w zwiększeniu atrakcyjności swojej oferty. Można powiedzieć, że EasyPartnering w planowaniu cross marketingu, robi za Ciebie niemal wszystko. Oszczędzasz nie tylko czas, ale zyskujesz dostęp do szerokiego katalogu firm, bez konieczności ich wyszukiwania. – tłumaczy Marek Noster, jeden z założycieli EasyPartnering.pl.

Zbieraj rekomendacje zadowolonych klientów

Od dawna wiadomo, że opinia zadowolonego klienta, to najcenniejsze dobro w marketingu. Potencjalny nabywca, po dotarciu do swojego ‘Zero Moment of Truth’, w którym sprawdza w sieci informacje na temat oferty, najchętniej zapoznaje się ze zdaniem osób, które już dokonały zakupu. Ich opinie mają wręcz strategiczne znaczenie dla debiutujących w e-commerce, a według różnych źródeł czyta je od 70 do niemal 90% odwiedzających e-sklepy . To dlatego warto „kolekcjonować” i zamieszczać je na stronie sklepu w celu zwiększenia sprzedaży.

Uruchom czat na żywo

Niewiele narzędzi e-marketingu umożliwia pozyskanie zaufania klienta tak szybko, jak okazja do kontaktu z żywym człowiekiem w czasie rzeczywistym. Zaufanie, które stoi u podstaw każdej poważniejszej decyzji zakupowej. Live-chat w obrębie e-sklepu jest obecnie najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji, zdecydowanie wyprzedzającym takie narzędzia, jak formularz kontaktowy czy e-mail. W dodatku zaimplementowanie tego narzędzia jest dość łatwe, jeżeli posługujesz się którymś z popularnych systemów CMS bądź jesteś użytkownikiem platformy e-commerce. Większość z nich oferuje wtyczki czatu do samodzielnego wdrożenia.

Wykorzystaj „poczucie pilności”

Pod wpływem impulsu podejmujemy większość decyzji zakupowych, a emocje rządzą nami również podczas zakupów online. Gdyby nie to, poczucie pilności (‘sense of urgency’) nie figurowałoby w podręcznikach marketingu. Upraszczając do minimum, nazywamy tak działania, wzbudzające w potencjalnych klientach obawę przed utratą okazji, korzystnej ceny albo rabatu. Poczucie pilności skutecznie wywołują oferty ograniczone czasowo. Kupony rabatowe własne lub partnerów, darmowa wysyłka czy ostatnie sztuki wartościowego asortymentu – to tylko najpopularniejsze z narzędzi wykorzystujących ten efekt.

Uprość proces zakupowy tak dalece, jak to tylko możliwe

Optymalizacja procesu zamówienia jest kluczowa. Powinno się ono dokonywać bez opuszczania strony docelowej. Optymalny proces zakupu nie powinien wymagać więcej niż 4 działań. Wliczając w to dodanie produktu do koszyka i dokonanie płatności.

Podsumowanie

W pracy nad wynikami sprzedaży online, musisz zacząć od „higieny contentowej”, czyli zadbania o możliwie najwyższą jakość tego, co widzą w Twojej witrynie potencjalni klienci. Rozejrzyj się na EasyPartnering.pl za podmiotami, które będą chciały dodać do Twojej oferty swój bonus, a także za klientami, którzy wystawią dobrą opinię. Postaraj się także dać odwiedzającym możliwość natychmiastowego kontaktu. Pamiętaj też, aby oferowane bonusy miały ograniczony czas ważności i uprość do minimum sam proces zakupowy.

*M.Sheridan „Co chce wiedzieć klient”, s.39.

Ostatnie wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania...

Pozostałe wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

czytaj dalej
5 must have dobrego sklepu internetowego

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

5 + 14 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054