10 powodów, dla których warto skorzystać z cross marketingu

Biznes, Produkt

Powiedzenie „przypływ podnosi wszystkie łodzie” idealnie ilustruje zasadę działania marketingu krzyżowego. Idea współpracy marketingowej pomiędzy firmami ma długą historię, ale dopiero współcześnie można ją wdrażać w znacznym stopniu automatycznie. Zawdzięczamy to technologii uczenia maszynowego i platformom, takim jak EasyPartnering.pl. Jakie kluczowe korzyści może Ci dać zawiązywanie partnerstw biznesowych za jej pośrednictwem?

  1. Najważniejsza korzyść z cross-marketingu jako takiego, to szersze zaspokojenie potrzeb klienta. To bez wątpienia kluczowa wartość dodana, ponieważ dzięki współdziałaniu firm na platformie, ich klient otrzymuje przy jednej transakcji więcej wartości w otrzymanych bonusach, niż zyskałby w tradycyjnym modelu.
  2. Wzrost wartości marki – partnerstwo z firmą, która nie jest Twoim konkurentem, z wielu powodów uważa się za najlepszy sposób na rozwój biznesu. Wiążąc swój brand z renomowaną marką, taką jak np. Audioteka, Legimi , najszybciej zyskujesz zaufanie klientów. Dobrym przykładem są też sojusze marketingowe producentów AGD i środków czystości, polecających nawzajem swoje wyroby i wspierających się wzajemnie swoją wiarygodnością.

3. Kolejny profit z marketingu krzyżowego to fakt, iż klienci chętniej rozważają zakupy właśnie u Ciebie. Skoro poleca Cię znana i  godna zaufania firma, oznacza to, że i Twoja renoma wzrasta. Decyzje zakupowe, dotyczące Twoich produktów bądź usług zapadają wtedy łatwiej i szybciej, bo zwykle są częścią procesu analizy wartości usług i towarów Twojego partnera, którego ofertę uzupełnia i wzbogaca Twoja.

  1. Płacisz dopiero za faktyczną sprzedaż. Tym, co odróżnia EasyPartnering.pl od innych platform łączących przedsiębiorstwa, jest płatność za efekt. W większości sytuacji, żeby rozpocząć dobieranie partnerów, musisz zainwestować jakaś kwotę,  nie wiedząc, jaki zwrot przyniesie.
  2. Dzięki cross marketingowi szybciej pozyskujesz nowych klientów, ponieważ jeżeli zarówno Ty, jak i Twój partner decydujecie się na aktywne rekomendowanie produktów lub usług z waszych ofert i trafiacie do tej samej grupy docelowej. W ten sposób komunikacja zyskuje na intensywności i skuteczności, a potencjalni nabywcy, nawet jeśli nie byli pierwotnie uwzględniani w grupie docelowej marki, po kontakcie z nią dzięki Easypartnering.pl, mogą zasilić grono klientów.
  3. Jeśli oferujesz usługi lub produkty niszowe bądź specjalistyczne, potencjalnych nabywców łatwiej jest edukować i przekonywać do zakupu. Dzieje się tak dlatego, że, prezentujesz swoją (mniej znaną) markę „na tle” tej, która wprowadziła ich w temat, daje im wiedzę i zdążyła już zaskarbić ich zaufanie. 
  4. Komunikacja Twojej oferty jest mniej nachalna, a dzięki temu skuteczniejsza. Prezentowanie Twojego portfolio odbywa się w kontekście komunikacji bardziej znanego podmiotu w sposób naturalny. To sprawia, że narracja staje się bardziej wiarygodna, bo poprzedza ją i towarzyszy jej opis tego, co oferuje Twój bardziej znany partner. 

8. Partnerstwo, wzbogacone o współpracę content marketingową np. w mediach społecznościowych, umacnia wizerunki obu marek, pokazując je w szerszym kontekście i skuteczniej pozwala docierać do nowych klientów, edukując ich i komunikując im korzyści z zakupu. 

  1. Skraca się lejek sprzedażowy i czas potrzebny na dojrzewanie leadów. Większość użytkowników EasyPartnering.pl potwierdza, że czas, który zwykle upływa pomiędzy nawiązaniem kontaktu z potencjalnym nabywcą i pierwszą transakcją jest znacznie krótszy, a liczba porzuconych koszyków – mniejsza. Dzieje się tak dlatego, że klienci mają do czynienia z klarownym, usystematyzowanym przepływem informacji o ofertach. W ten sposób, proces porównywania ofert zajmuje im mniej czasu, jak również mniejsza ich liczba kieruje swoją uwagę na oferty konkurencji albo w ogóle zapomina o zamiarze zakupu.
  2. Automatyzacja procesu dostarczania bonusu do klienta. Tradycyjnie pojmowany marketing krzyżowy angażuje zasoby ludzkie i czas. Dzięki platformie EasyPartnering.pl etap wyszukiwania, właściwego wyboru i nawiązania pierwszego kontaktu, odbywa się błyskawicznie. Zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na inne aktywności, mające na celu rozwój biznesu. A przecież czas to Twój najcenniejszy, nieodtwarzalny zasób, prawda?

Ostatnie wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania...

Pozostałe wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

czytaj dalej
5 must have dobrego sklepu internetowego

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

2 + 12 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054