Powiedzenie „przypływ podnosi wszystkie łodzie” idealnie ilustruje zasadę działania marketingu krzyżowego. Idea współpracy marketingowej pomiędzy firmami ma długą historię, ale dopiero współcześnie można ją wdrażać w znacznym stopniu automatycznie. Zawdzięczamy to technologii uczenia maszynowego i platformom, takim jak EasyPartnering.pl. Jakie kluczowe korzyści może Ci dać zawiązywanie partnerstw biznesowych za jej pośrednictwem?
- Najważniejsza korzyść z cross-marketingu jako takiego, to szersze zaspokojenie potrzeb klienta. To bez wątpienia kluczowa wartość dodana, ponieważ dzięki współdziałaniu firm na platformie, ich klient otrzymuje przy jednej transakcji więcej wartości w otrzymanych bonusach, niż zyskałby w tradycyjnym modelu.
- Wzrost wartości marki – partnerstwo z firmą, która nie jest Twoim konkurentem, z wielu powodów uważa się za najlepszy sposób na rozwój biznesu. Wiążąc swój brand z renomowaną marką, taką jak np. Audioteka, Legimi , najszybciej zyskujesz zaufanie klientów. Dobrym przykładem są też sojusze marketingowe producentów AGD i środków czystości, polecających nawzajem swoje wyroby i wspierających się wzajemnie swoją wiarygodnością.

3. Kolejny profit z marketingu krzyżowego to fakt, iż klienci chętniej rozważają zakupy właśnie u Ciebie. Skoro poleca Cię znana i godna zaufania firma, oznacza to, że i Twoja renoma wzrasta. Decyzje zakupowe, dotyczące Twoich produktów bądź usług zapadają wtedy łatwiej i szybciej, bo zwykle są częścią procesu analizy wartości usług i towarów Twojego partnera, którego ofertę uzupełnia i wzbogaca Twoja.
- Płacisz dopiero za faktyczną sprzedaż. Tym, co odróżnia EasyPartnering.pl od innych platform łączących przedsiębiorstwa, jest płatność za efekt. W większości sytuacji, żeby rozpocząć dobieranie partnerów, musisz zainwestować jakaś kwotę, nie wiedząc, jaki zwrot przyniesie.
- Dzięki cross marketingowi szybciej pozyskujesz nowych klientów, ponieważ jeżeli zarówno Ty, jak i Twój partner decydujecie się na aktywne rekomendowanie produktów lub usług z waszych ofert i trafiacie do tej samej grupy docelowej. W ten sposób komunikacja zyskuje na intensywności i skuteczności, a potencjalni nabywcy, nawet jeśli nie byli pierwotnie uwzględniani w grupie docelowej marki, po kontakcie z nią dzięki Easypartnering.pl, mogą zasilić grono klientów.
- Jeśli oferujesz usługi lub produkty niszowe bądź specjalistyczne, potencjalnych nabywców łatwiej jest edukować i przekonywać do zakupu. Dzieje się tak dlatego, że, prezentujesz swoją (mniej znaną) markę „na tle” tej, która wprowadziła ich w temat, daje im wiedzę i zdążyła już zaskarbić ich zaufanie.
- Komunikacja Twojej oferty jest mniej nachalna, a dzięki temu skuteczniejsza. Prezentowanie Twojego portfolio odbywa się w kontekście komunikacji bardziej znanego podmiotu w sposób naturalny. To sprawia, że narracja staje się bardziej wiarygodna, bo poprzedza ją i towarzyszy jej opis tego, co oferuje Twój bardziej znany partner.

8. Partnerstwo, wzbogacone o współpracę content marketingową np. w mediach społecznościowych, umacnia wizerunki obu marek, pokazując je w szerszym kontekście i skuteczniej pozwala docierać do nowych klientów, edukując ich i komunikując im korzyści z zakupu.
- Skraca się lejek sprzedażowy i czas potrzebny na dojrzewanie leadów. Większość użytkowników EasyPartnering.pl potwierdza, że czas, który zwykle upływa pomiędzy nawiązaniem kontaktu z potencjalnym nabywcą i pierwszą transakcją jest znacznie krótszy, a liczba porzuconych koszyków – mniejsza. Dzieje się tak dlatego, że klienci mają do czynienia z klarownym, usystematyzowanym przepływem informacji o ofertach. W ten sposób, proces porównywania ofert zajmuje im mniej czasu, jak również mniejsza ich liczba kieruje swoją uwagę na oferty konkurencji albo w ogóle zapomina o zamiarze zakupu.
- Automatyzacja procesu dostarczania bonusu do klienta. Tradycyjnie pojmowany marketing krzyżowy angażuje zasoby ludzkie i czas. Dzięki platformie EasyPartnering.pl etap wyszukiwania, właściwego wyboru i nawiązania pierwszego kontaktu, odbywa się błyskawicznie. Zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na inne aktywności, mające na celu rozwój biznesu. A przecież czas to Twój najcenniejszy, nieodtwarzalny zasób, prawda?