Kiedy wyniki sprzedaży są poniżej oczekiwań, pojawia się pokusa obniżenia ceny. Wiesz wprawdzie, że to droga donikąd, bo jeśli koszty pozostają na stałym poziomie, po prostu zarabiasz mniej, ale i tak godzisz się na to, mając nadzieję na przetrwanie spadku popytu. Czy obniżanie ceny to dobry pomysł i czy jest w ogóle konieczne?
”Cena to ważna broń w walce o pozycję na rynku, ale walka samą ceną to taktyka desperatów” – mawiał jeden z nestorów ekonomii. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że obniżając cenę poniżej poziomu konkurencji, zyskujesz niewiele. Po pierwsze, przyciągniesz głównie nabywców o wysokiej wrażliwości cenowej (price sensitivity), a więc zwykle niezbyt zamożnych, którzy długo podejmują decyzje zakupowe i nieprędko do Ciebie wrócą. Po drugie, jeżeli uda Ci się pokonać konkurencję samą obniżką cen na czas spadku popytu, w istocie przedłużysz go, bo za chwilę zrobi ona to samo. Po trzecie: poinformujesz otoczenie o zmniejszeniu wartości Twojej oferty, czego skutki będziesz ponosić znacznie dłużej, niż trwa okres zmniejszonego zainteresowania Twoimi produktami czy usługami. Kwadratura koła? Bynajmniej.
![](https://easypartnering.pl/wp-content/uploads/2021/12/01_7_-1024x1024.png)
Wystarczy, że dasz nabywcom coś więcej niż konkurenci. Może to być na przykład benefit w formie voucherów na usługę lub produkt, które uzupełnią Twoją ofertę. Zdobywanie przewagi konkurencyjnej dzięki bonusom to przecież nic nowego, prawda? Twoi dotychczasowi klienci docenią to na pewno, a i ich lojalność wzrośnie. Pozyskanie nowych nabywców dzięki ich rekomendacjom będzie znacznie bardziej prawdopodobne. Ci pierwsi polecają marki, bo mają z nimi emocjonalny kontakt, a to przywiązuje znacznie lepiej niż obniżanie ceny i budzi naturalną sympatię. A to wartości, które pozwalają realizować na takich klientach wyższe marże.
Jak najszybciej i najtrafniej wybrać i dodać bonusy do swojej oferty nie ponosząc dodatkowych kosztów? Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja. Dzięki niej dobór partnerów odbywa się w parę chwil, a ryzyko niedopasowania jest ograniczone do minimum. Właśnie tak działa EasyPartnering.pl. To innowacyjna platforma internetowa, która służy do nawiązywania współpracy, najczęściej pomiędzy sklepami internetowymi.
Jak wygląda proces?
1. wchodzisz na platformę i zakładasz swoje konto,
2. wybierasz bonus, który chcesz dać swoim klientom,
3. za pośrednictwem platformy wysyłasz zapytanie do partnera, czy możesz skorzystać z jego bonusu, a jeśli on wyrazi zgodę…
4. przygotowujesz informację o promocji i komunikujesz ją klientom.
Głównym celem zawiązanego partnerstwa, jest wzajemne promowanie się, dzięki udostępnianiu bonusu albo kodu rabatowego w postaci vouchera drugiej firmy.
![](https://easypartnering.pl/wp-content/uploads/2021/12/02_7_-1024x1024.png)
Dzięki platformom takim jak EasyPartnering.pl dodawanie voucherów gotowych do współpracy znanych marek jest proste jak publikowanie na Facebooku. Po założeniu profilu i zalogowaniu się wybierasz partnera oraz vouchery widoczne w serwisie i – po zaakceptowaniu propozycji współpracy – dołączasz je do swojej oferty. Oczywiście musisz zadbać o to, by o promocji dowiedzieli się wszyscy Twoi potencjalni klienci. Wzrost zainteresowania Twoją ofertą jest kwestią czasu. Szczególnie jeśli bonusowe produkty lub usługi faktycznie uzupełniają Twoją ofertę. Warto podkreślić, że w EasyPartnering.pl płacisz tylko za te vouchery, które realnie trafiły do Twoich klientów.
Podsumowując, zamiast rezygnować z części marży, paroma kliknięciami możesz nawiązać współpracę i ustalić jej warunki, a następnie dotrzeć do nowych odbiorców za pośrednictwem wspieranych przez platformę kanałów marketingowych. W efekcie zwiększasz sprzedaż wyjątkową promocją, bez ponoszenia dodatkowych kosztów i – co najważniejsze – bez konieczności obniżania ceny.