Najlepsze przykłady kampanii cross marketingowych [case study Creamy]

Biznes

Twoi potencjalni klienci to osoby świadome, ceniące jakość i bogatą ofertę? Podnieś jej wartość dzięki kuponom od partnerów i zarabiaj więcej. Przeczytaj o przykładach efektywnej współpracy partnership-marketingowej, zawiązanej na EasyPartnering.pl

Dobór odpowiedniego bonusu dla Twoich klientów

Creamy to marka kosmetyków o haitańskim rodowodzie. Rośnie liczba klientek chcących zadbać o oczyszczoną, zrównoważoną i odżywioną skórę twarzy, za pomocą środków na bazie nierafinowanych olejów roślinnych, sprowadzanych między innymi z Haiti. Kosmetyki na bazie naturalnych składników, których działanie zostało potwierdzone naukowo, mogą doskonale uzupełnić Twoją ofertę, odpowiadającą na potrzeby nowoczesnej kobiety.

Adresujesz swoją ofertę głównie do kobiet? Znasz swoje Klientki? Wiesz, że cenią one naturalność i piękno za rozsądną cenę? Dodatkowo masz informację, że lubią czytać i sięgają po różnego rodzaju materiały do czytania. Jak zachęcić Je do zakupu w Twoim sklepie? Podaruj im to co lubią – dostęp do książek, przy których mogą się relaksować. Dzięki temu Klientka dostaje bonus który ma dla niej wartość, a ty dodatkową sprzedaż! Dzięki temu postała promocja: Zrób zakupy na Creamy.pl a dostęp do tysięcy książek na 30 dni dostajesz zupełnie za darmo!

Realizacja techniczna

No dobrze, idea fajna ale jak to zrobić? Wydaje się skomplikowane. Nic bardziej mylnego! Podstawowa kwestia to posiadać konto na platformie EasyPartnering. Jeżeli już je posiadasz, to wystarczy wybrać bonus który chcesz aby każdy Twój klient otrzymał po dokonaniu zakupu w Twoim sklepie.

W przypadku Creamy.pl wybór padł właśnie na Legimi.pl. Benefit dla klienta został dokonany, to co teraz?

  • W pierwszej kolejności należy uzupełnić dwa pola na platformie: planowana data kampanii oraz ile potencjalnie kodów będziesz potrzebował. W tym konkretnym przypadku, Creamy szacowało ile będzie mieć koszyków w okresie trwania kampanii oraz ile w związku z tym będzie potrzebowało kodów do Legimi.pl. Po uzupełnieniu pól, finalnie należy kliknąć w przycisk nawiąż współpracę i zaczekać na akceptację (w przypadku Creamy – na Legimi.pl). Otrzymasz ją na swojego maila, a także zobaczysz w menu: „Moje Kampanie„.
  • Creamy uzyskało zgodę Legimi i przystąpiło do drugiego etapu czyli przygotowania banerów reklamowych oraz komunikacji do klienta. Po przygotowaniu plików graficznych (banerów) zostały one za pośrednictwem platformy przekazane do akceptacji Legimi. Jest to konieczne z uwagi, iż grafika wykorzystywała logotyp Legimi. Jeśli Twoja kreacja nie wykorzystuje logotypu partnera, to ten etap nie jest konieczny.
  • Bonus wybrany, grafika gotowa wiec pozostało tylko działania informacyjne, aby wszyscy obecni i potencjalni klienci dowiedzieli się o tej promocji. Co konkretnie muszę zrobić? To zależy już od Ciebie. W przypadku Creamy, informacja o promocji ukazała się w formie baneru na stronie głównej sklepu, powstał post na Facebooku oraz został wysłane newsletter do obecnych klientek.
  • Klienci wiedzą o promocji, robią zakupy i co teraz? Jak mam dostarczyć im obiecany bonus? W przypadku Creamy.pl, w jaki sposób klientki mają otrzymać kod do Legimi? I tutaj pojawia się kolejna użyteczność platformy EasyPartnering, a mianowicie automatyczna wysyłka kodów po dokonaniu transakcji. Wszystkie klientki które spełniły warunki promocji Creamy, otrzymały maila z kodem do Legimi. Od strony technicznej aby wysyłka kodu doszła do skutku, dział techniczny IT EasyPartnering skontaktował się z Creamy i umieścił pixela na stronie transakcyjnej Creamy (jest to działanie jednorazowe).

Efekty

Kampania prowadzona pomiędzy 1.07.2021 a 15.08.2021 miała na celu aktywizację klientek w okresie wakacji. Uzyskany wynik: wartość koszyka – większa o 10% niż średnia roczna.

Czy Creamy było zadowolone z działania? Efekt – dalsza współpraca, tym razem Creamy wybrało sobie bonus od Twisto. Każda osoba, która zrobiła zakupy za min. 50 zł otrzymywała 80 zł na kolejne zakupy z Twista. Jej celem była lojalizacja klienta i wprowadzenie alternatywnej formy promocji oraz wdrożenie cach back. Rezultat? Zwiększenie sales uptake o 20%.  

Warto przypomnieć, że jakiekolwiek Twoje koszty związane z bonusem, ponoszone są dopiero po wysłaniu kodu do klienta. Nie musisz zatem martwić się opłatami z góry. EasyPartnering standardowo pobiera 5% wartości koszyka, gdzie po dokonaniu zakupu, został wysłany do klienta kod.

Bonus dla nowych użytkowników

Podoba Ci się idea ale nie wiesz czy to rozwiązanie Ci się opłaci? Czy promocja w ramach której obdarujesz swojego klienta dodatkowym bonusem przyniesie wzrost sprzedaży i dodatkowe zakupy? Mamy dla Ciebie specjalną propozycję. Pierwsza kampania za darmo. Po prostu zarejestruj się na platformie EasyPartnering i wybierz bonus z naszego katalogu, a całe działanie związane z obsługą kampanii przeprowadzimy dla Ciebie bezkosztowo. Przekonasz się, na ile takie promocje są skuteczne również u Ciebie. My wiemy, ze to działa!

Ostatnie wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

Lojalizacja Klienta w branży turystycznej, jak ją budować?

Wielu operatorów turystycznych niezależnie od tego, czy jest to biuro podróży, czy przewoźnik proponuje swoim klientom własne programy lojalnościowe. Są to głównie karty czy profile stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i oferują zniżki na kolejne...

Lojalny Klient – jak go utrzymać? Najlepsze praktyki na rynku beauty.

Praca zdalna, odwołane imprezy i wakacje, obowiązkowe maski, dystans społeczny – to ciężki cios dla branży kosmetycznej. Okazje do korzystania z wielu produktów były ograniczone, a zakupy w sieci są dziś inne niż przed Covid-19. Tak więc jednym z największych wyzwań,...

System kafeteryjny jako środek do zwiększenia LTV w Twoim sklepie

Marzeniem niejednego właściciela sklepu internetowego jest, aby klienci kupowali u niego często i za duże kwoty. Marzenie proste, tylko jak je zrealizować w świecie, gdzie każdy może sprzedawać wszystko a produkty są do siebie bliźniaczo podobne? Jakie działania...

Pozostałe wpisy

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

Zmiany na rynku zakupów kawy on-line

W pandemicznej rzeczywistości rynek usług e-commerce odnotował znaczące wzrosty i wszystko wskazuje na to, że konsumenci nie wrócą już do swoich przyzwyczajeń sprzed lockdownów. Przedłużający się brak możliwości zakupów w sklepach stacjonarnych spowodował, że nawet...

czytaj dalej
5 must have dobrego sklepu internetowego

5 must have dobrego sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, decyzja o umożliwieniu zakupów online i przeniesienia działalności w świat internetu to nie tylko spory, choć potrzebny krok naprzód, ale idące za nimi wyzwania. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów wygodnie na kanapie, przed...

czytaj dalej

Partnership Marketing i Customer Success

Partnership marketing, partnerski, współprace marketingowe. Jak je skutecznie prowadzić w biznesie e-commerce? Konrad Koryciński CEO i współzałożyciel EasyPartnering w rozmowie z Łukaszem Kozłowskim wspólnie zastanawiają się, jak najlepiej poznawać i budować relacje z...

czytaj dalej

Customer Success i partnerstwo w e-commerce?

Większość z nas lubi dostawać prezenty i lubi być pozytywnie zaskakiwana. To mechanizm, który wykorzystuje marketing partnerski. Dawanie naszemu klientowi dodatkowej wartości w ramach partnerstw z innymi firmami to rozwiązanie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i...

czytaj dalej
5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

5 reguł stosowania zasady wzajemności w biznesie

Partnerstwa biznesowe mogą być bardzo efektywne, pod warunkiem, że będziesz się kierować zasadą wzajemności. Wszyscy lubimy dostawać prezenty i czujemy naturalną chęć zrewanżowania się. Właśnie dzięki tej regule działa EasyPartnering, łącząc partnerów z różnych branż,...

czytaj dalej

Przekonaj się sam!

Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych albo uaktywnić dotychczasowych klientów, mamy rozwiązanie dla Ciebie.

Nic nie ryzykujesz.

Kontakt

3 + 8 =

Easy Partnering Sp. z o.o

Frezerów 3
20-209 Lublin
NIP: 9462688202,
KRS: 0000782923,
REGON: 383147054